Reklamacje
REKLAMACJA/ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA NIEZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ
1. W przypadku wystąpienia niezgodności Produktu z umową Klient będący konsumentem może skorzystać z opisanej poniżej procedury reklamacyjnej, zgodnej z przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2002 r. Nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).
2. W razie stwierdzenia niezgodności Produktu z umową Klient powinien:
1) złożyć Sprzedawcy oświadczenie zawierające:
· opis, w jakim zakresie Produkt jest niezgodny z umową (np. wskazanie usterki),
· określenie roszczenia Klienta (żądanie wymiany albo zwrotu gotówki),
· dane umożliwiające nawiązanie kontaktu z Klientem;
2) dostarczyć lub odesłać Produkt na własny koszt na adres Sprzedawcy (nie odbieramy zwrotów/reklamacji za pobraniem).
3. Klient może skorzystać z udostępnionego przez Sprzedawcę wzoru oświadczenia.
4. Sprzedawca ustosunkowuje się do reklamacji w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Klienta.
5. Sprzedawca odpowiada za niezgodność Produktu z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania Produktu Klientowi. Sprzedawca odmówi rozpatrzenia reklamacji, jeśli Klient nie zawiadomi Sprzedawcy o niezgodności Produktu z umową przed upływem dwóch miesięcy od jej stwierdzenia.
6. W sytuacji braku zamówionego niewadliwego Produktu, Sprzedawca informuje o tym Klienta e-mailem lub telefonicznie. Wedle wyboru Klienta – uiszczona należność jest zwracana na jego rachunek bankowy, albo wysyłany jest inny produkt w tej samej cenie, wybrany przez Klienta.
7. Klient nie będący konsumentem może reklamować wadliwy Produkt zgodnie z przepisami art. 556-576 Kodeksu cywilnego (Dz.U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.).
WZÓR 1 REKLAMACJA TOWARU
Miejscowość, data....................................
Imię i Nazwisko Konsumenta
..............................................................
Adres
..............................................................
Pełna nazwa i adres siedziby przedsiębiorcy
.......................................................................
.......................................................................
Reklamacja Towaru
Niniejszym zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu ............... towar jest wadliwy. Wada polega na …………………. Wada została stwierdzona w dniu .................... Z uwagi na powyższe na podstawie ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 Kodeks Cywilny żądam:
- wymiany towaru na inny w tej samej cenie * art. 561 § 1
- obniżenia ceny towaru o kwotę…………….(słownie) ...................................... Proszę o zwrot podanej kwoty na konto art. 560 § 1 ....................................................................... .
- z uwagi na wadę istotną odstępuję od umowy i proszę o zwrot wpłaconych środków na konto art.560 § 1
.............................................................................. .
Z poważaniem
(własnoręczny podpis)
(*) niepotrzebne skreślić
WZÓR 2 OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
Miejscowość, data.............................
Imię i Nazwisko Konsumenta
.............................................................
Adres
............................................................
Pełna nazwa i adres siedziby przedsiębiorcy
.......................................................................
......................................................................
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
Ja….................................................................... niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących
rzeczy: .....................................................................................................................................................................................
Data odbioru towaru nastąpiła w dniu……................
Podpis konsumenta
...........................................................